regulamin korzystania ze sklepu
Pretty Boxes
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
www.prettyboxes.pl z dnia 15 października 2019 r.
(dalej jako Regulamin Sklepu)
§1
[DEFINICJE]
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
-
Sprzedawca – „AGNES” Czarny Fashion Group Spółka Jawna z siedzibą w Świdwinie, ul. 3 Marca 26, 78-300 Świdwin, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Koszalinie IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000085042, posługującą się numerem NIP: 6721555926 i numerem REGON: 330018415, będąca jednocześnie Usługodawcą i Administratorem Danych Osobowych;
-
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, dokonująca Zamówienia w ramach Sklepu, będący jednocześnie Usługobiorcą;
-
Usługobiorca – każda osoba, która w jakikolwiek sposób korzysta ze Sklepu Internetowego.
-
Konsument – osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową - zgodnie z treścią art. 22 1 k.c.;
-
Kodeks Cywilny lub k.c. – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.)- Kodeks cywilny;
-
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.);
-
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
-
Regulamin lub Regulamin Sklepu – regulamin z dnia 15 października 2019 r., dotyczący świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego prettyboxes.pl;
-
Sklep Internetowy (e-sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem, http://www.prettyboxes.pl/, za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia Towarów;
-
Towar – produkt sprzedawany w Sklepie Internetowym;
-
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy podmiotem prowadzącym Sklep Internetowy a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
-
Newsletter – usługa elektroniczna świadczona przez Sprzedawcę, polegająca na przesyłaniu na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej informacji dotyczących m.in. produktów dostępnych w e-Sklepie, promocji, akcji marketingowych, programów lojalnościowych, konkursów;
-
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży, określające rodzaj i liczbę Towaru, który Klient ma zamiar nabyć od Sprzedawcy w drodze Umowy Sprzedaży oraz zawierające dane niezbędne do realizacji umowy w postaci imienia i nazwiska Klienta, adresu zamieszkania, numeru telefonu, adresu e-mail, wybranej metody płatności za towar, miejsca i sposobu dostawy, formy i sposobu dostarczenia faktury VAT za zakupiony towar;
-
Dni robocze - dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
-
Przygotowanie towaru do wysyłki – działania Sprzedawcy mające na celu realizację zleconej przez Klienta personalizacji zamówienia. Personalizacja może być zlecona tylko przy wybranych produktach za pośrednictwem formularza modyfikującego cechy produktu.
§2
[POSTANOWIENIA OGÓLNE]
-
Regulamin Sklepu określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego prowadzonego pod adresem: http://www.prettyboxes.pl/.
-
Regulamin Sklepu jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
-
Regulamin określa w szczególności:
-
rodzaj i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną;
-
warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Sklepu Internetowego;
-
zasady zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży zawieranych z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu Internetowego;
-
tryb postępowania reklamacyjnego.
-
W celu korzystania ze Sklepu Internetowego Usługobiorca powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego z dostępem do Internetu.
-
Złożenie Zamówienia w postaci elektronicznej oznacza akceptację, że wszelkie oświadczenia woli, zawiadomienia, informacje oraz inne komunikaty przekazane w postaci elektronicznej będą kwalifikowane jako spełniające wszelkie wymagania dla komunikacji w formie pisemnej.
-
Usługobiorcy zobowiązani są do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i postanowieniami niniejszego regulaminu.
-
Regulamin może ulec zmianie, przy czym data wejścia w życie zmian zostanie wskazana na stronie internetowej www.prettyboxes.pl. Zmieniony Regulamin będzie miał zastosowanie do Zamówień złożonych od dnia wejścia w życie wprowadzonych w nim zmian.
§3
[ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY]
-
Informacje o Towarach podane na Stronie Internetowej Sklepu, a w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
-
W celu zawarcia Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego należy wejść na stronę internetową http://prettyboxes.pl, zaakceptować Regulamin, Politykę Prywatności Sklepu Internetowego prettyboxes.pl oraz Politykę Plików Cookies i dokonać wyboru produktów, które Klient zamierza zakupić, podejmując kolejne czynności techniczne zgodnie z wyświetlanymi komunikatami oraz w oparciu o informacje dostępne na stronie Sklepu.
-
Wybór produktów następuje poprzez ich dodanie do koszyka.
-
W celu złożenia Zamówienia, po wybraniu produktów, należy wypełnić wszystkie obowiązkowe pola formularza Zamówienia, podając w nich swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail, wybraną metodę płatności, miejsce i sposób dostawy oraz inne informacje niezbędne dla prawidłowego wykonania umowy.
-
Po podaniu przez Klienta, składającego Zamówienie za pośrednictwem e-Sklepu wszystkich niezbędnych prawidłowych danych, zostanie wyświetlone podsumowanie Zamówienia, zawierające informacje dotyczące:
-
przedmiotu Zamówienia,
-
jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych Towarów, w tym kosztów dostawy,
-
wybranej metody płatności,
-
wybranego sposobu i miejsca dostawy,
-
czasu dostawy,
-
formy i sposobu doręczenia faktury VAT za zakupiony Towar.
-
W celu potwierdzenia Zamówienia i jego wysłania do Sprzedawcy konieczne jest naciśnięcie przez Klienta przycisku „zamawiam”.
-
W trakcie składania Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „zamawiam z obowiązkiem zapłaty” Klient ma możliwość zmodyfikowania Zamówienia - wybranego Towaru i wprowadzonych danych dotyczących zamawiającego, metody płatności, miejsca i sposobu dostawy. Celem dokonania przedmiotowych zmian należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
-
Złożone przez Klienta Zamówienie traktowane jest jako oferta nabycia Towaru wskazanego w formularzu Zamówienia.
-
Niezwłocznie po złożeniu Zamówienia Sprzedawca wysyła na wskazany w formularzu Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta Potwierdzenie Otrzymania Zamówienia ze wskazaniem jego istotnych elementów, a następnie przystępuje do sprawdzenia dostępności zamówionych towarów.
-
Umowa Sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę, w formie wiadomości e-mail wysłanej na wskazany przez Klienta w formularzu Zamówienia adres poczty elektronicznej, że zamówiony Towar jest dostępny i zostanie Klientowi dostarczony po zaksięgowaniu na rachunku Sprzedawcy zapłaty ceny.
-
Sprzedawca ma prawo do:
-
odmówienia przyjęcia Zamówienia z jednoczesnym obowiązkiem wskazania Klientowi powodów przedmiotowej decyzji;
-
ograniczenia sposobu płatności,
-
żądania od Klienta przedpłaty za Zamówiony towar.
-
W sytuacji gdy dostępna jest jedynie część zamówionego przez Klienta Towaru, Klientowi przysługuje prawo do zrezygnowania z całości złożonego zamówienia. Prawo to może zostać zrealizowane przez Klienta w ciągu 48 godzin od momentu otrzymania od Sprzedawcy wiadomości SMS lub e-mail wysłanej na wskazany w formularzu zamówienia adres poczty elektronicznej, lub numer telefonu Klienta, o odmowie przyjęcia do realizacji pełnego zamówienia i jej przyczynach.
-
Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na Klienta będącego konsumentem z chwilą jej wydania kupującemu.
-
Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, zgodnie z treścią Regulaminu Sklepu.
§ 4
[CENA I METODY PŁATNOŚCI]
-
Ceną Towaru jest cena wskazana na indywidualnej stronie prezentującej Towar w momencie składania Zamówienia.
-
Cena Towaru obejmuje podatek VAT oraz inne należne podatki.
-
Cena nie obejmuje kosztów przesyłki i przygotowania Towaru do wysyłki.
-
Opłaty za przesyłkę, przygotowanie Towaru do wysyłki oraz związany z nimi podatek VAT i inne podatki, a także ogólna cena za realizację Zamówienia zostanie wskazana Klientowi w podsumowaniu Zamówienia, poprzedzającym naciśnięcie przez niego przycisku „płacę” oraz w Potwierdzeniu Otrzymania Zamówienia.
-
Opłaty za przesyłkę są zależne od wybranego przez Klienta podczas procedury składania Zamówienia miejsca dostawy oraz sposobu dostawy.
§ 5
[KODY PROMOCYJNE]
-
Sprzedawca dopuszcza możliwość generowania tzw. ,,kodów promocyjnych” obniżających cenę jednostkową towarów oferowanych w Sklepie.
-
O dostępności i metodzie dystrybucji kodów promocyjnych Sprzedawca informować będzie poprzez platformy Facebook, Instagram, strona internetowa Sklepu oraz za pomocą newsletteru.
-
Każdy kod promocyjny ma charakter jednorazowy i opatrzony datą ważności.
-
Realizacja kodu promocyjnego następuje poprzez jego wprowadzenie podczas składania zamówienia.
§ 6
[PŁATNOŚCI]
-
Płatności za zamówiony Towar mogą być dokonywane za pośrednictwem jednego z następujących sposóbów, wybranego przez Klienta podczas procedury składania zamówienia:
-
płatnością w systemie PayPal,
-
płatnością kartą kredytową, która zostanie obciążona zaraz po zakończeniu transakcji.
-
W przypadku braku zapłaty przez Klienta ceny zamówienia Zamówienie zostaje uznane za nieaktualne i podlega automatycznemu anulowaniu.
-
Za zamówiony Towar Sprzedawca wystawia dokument księgowy w postaci faktury VAT obejmującą cenę Towaru i koszt jego dostawy, która zostanie przekazana Zamawiającemu w drodze elektronicznej na podany przez niego adres e-mail. Dodatkowo na wyraźne żądanie klienta zgłoszone w tzw. ,,notatce do zamówienia” zostanie ona dodatkowo przesłana na wskazany w notatce przez klienta adres.
§ 7
[DOSTAWA TOWARU]
-
Dostawa towarów jest ograniczona do obszaru Unii Europejskiej i odbywa się pod adres podany przez Klienta w formularzu Zamówienia.
-
Sprzedawca nie realizuje dostaw do skrytek pocztowych.
-
Dostawa towarów odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL i GLS.
-
Sprzedawca przystępuje do realizacji Zamówienia niezwłocznie po zaksięgowaniu na jego koncie środków wpłaconych przez Klienta za zamówiony Towar.
-
Koszty dostawy zostaną wskazane w momencie składania Zamówienia.
-
Termin realizacji zamówienia wynosi od 1 do 7 dni roboczych, licząc od dnia zaksięgowania na koncie Sprzedawcy zapłaty za zamówiony Towar.
-
Wysyłki realizowane są przez Sprzedawcę we wszystkie dni robocze.
-
Czas realizacji Zamówienia przez firmy zewnętrzne, podany podczas składania Zamówienia jest terminem deklarowanym przez rzeczone firmy.
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedochowanie przewidzianego Regulaminem terminu wysyłki z przyczyn od niego niezależnych, spowodowanych wystąpieniem siły wyższej, przez które należy rozumieć wszelkie okoliczności pozostające poza kontrolą Sprzedawcy, w tym w szczególności wojny, aktów terrorystycznych, strajków, stanów wyjątkowych, braku funkcjonowania środków transportu, przerw w dostawach prądu lub mediów, trzęsień ziemi czy innych katastrof naturalnych,
-
Przed pokwitowaniem odbioru przesyłki, Klient jest zobowiązany do organoleptycznych oględzin przesyłki celem powierzchownego stwierdzenia, że nie uległa ona zniszczeniu.
§8
[PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY]
-
Klientowi będącemu Konsumentem, zgodnie z treścią art. 27 ustawy o prawach konsumenta przysługuje prawo do odstąpienia bez podania przyczyny od Umowy Sprzedaży Towarów zakupionych za pośrednictwem e-Sklepu.
-
Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni od dnia otrzymania zamówionego Towaru, składając w tym celu oświadczenie o odstąpieniu od Umowy bądź zwrot towaru wraz z oryginałem dowodu zakupu.
-
Dla zachowania terminu wskazanego w punkcie drugim, wystarczające jest wysłanie przed jego upływem oświadczenia o odstąpieniu od Umowy zawierającego numer zamówienia na adres: AGNES Czarny Fashion Group Sp. J. 3 Marca 26, 78-300 Świdwin bądź za pośrednictwem formularza kontaktowego.
-
Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy jest dostępny do pobrania na stronie Sklepu Internetowego.
-
Prawo, o którym mowa w punkcie pierwszym nie dotyczy Towarów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji Klienta i służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
-
Zwrotowi podlegają wyłącznie Towary nienoszące jakichkolwiek śladów użytkowania.
-
W sytuacji jeśli zwrócony przez Klienta towar nosi ślady użytkowania, Sprzedawcy przysługuje prawo odesłania Towaru do Klienta na jego koszt.
§9
[KONSEKWENCJE PRAWNE WYKONANIA PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY]
-
W przypadku skutecznego wykonania prawa do odstąpienia od Umowy, wszelkie świadczenia stron, w tym wynagrodzenie otrzymane przez Sprzedawcę w wyniku wykonania Umowy podlegają zwrotowi.
-
Towary wysłane za pośrednictwem poczty kurierskiej powinny być zwracane za pośrednictwem tego samego operatora.
-
Opłatę za odesłanie Towaru ponosi Klient z wyjątkiem sytuacji, kiedy zwrot towaru następuje w drodze postępowania reklamacyjnego, spowodowanego otrzymaniem przez Klienta towaru niezgodnego z opisem, niepełnego, uszkodzonego, bądź dostarczonego po ustalonym terminie dostawy.
-
Obowiązek zwrotu dokonanej płatności zostanie przez Sprzedawcę wykonany w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy lub otrzymania zwrotu Towaru.
-
Zwrot płatności dokonany będzie przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki zastosował Klient w pierwotnej transakcji.
-
Klient winien do zwracanego towaru dołączyć numer zamówienia.
§10
[REKLAMACJE]
-
Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej w zakresie określonym w Kodeksie Cywilny - w szczególności w art. 556 oraz art. 556 1 – 556 3 i następnych.
-
Reklamacje, dotyczące naruszenia praw wypływających z ustawy bądź Regulaminu należy kierować za pośrednictwem formularza kontaktowego bądź pisemnie na adres Sprzedawcy: ul. 3 Marca 26, 78-300 Świdwin,
-
Sprzedawca zobowiązany jest do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Nierozpatrzenie reklamacji we wskazanym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
-
Reklamacji nie podlegają towary, które posiadają:
-
wady jawne, widoczne w dniu zakupu – umieszczone w opisie produktu bądź ujawnione na jego wizerunku;
-
uszkodzenia mechaniczne, takie jak m.in. wgniecenia, otarcia, deformacje, powstałe z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy;
-
odbarwienia oraz uszkodzenia powstałe na skutek niewłaściwego użytkowania lub konserwacji Towaru;
-
naturalne zużycie Towaru w wyniku korzystania z niego zgodnie z przeznaczeniem (zwłaszcza biżuterii pozłacanej, platerowanej lub satynowej).
-
Reklamacje dotyczące fizycznych cech zakupywanych produktów, które były wskazane w opisie przedmiotu nie będą przez Sprzedawcę uznawane,
-
Produkty, które wymagają szczególnej pielęgnacji bądź konserwacji i z których należy korzystać w ściśle określony sposób będą dostarczane Klientowi wraz z informacją producenta dotyczącą zasad użytkowania produktu. Klient winien zapoznać się informacją producenta przed przystąpieniem do korzystania z zakupionego Towaru.
-
Sprzedawca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich działań mających na celu zapewnienie poprawnego działania Serwisu w zakresie wynikającym z aktualnej wiedzy technicznej.
-
Sprzedawca zobowiązuje się bez zbędnej zwłoki usunąć wszelkie zgłoszone przez Klientów nieprawidłowości w pracy e-sklepu.
-
Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach w pracy Serwisu – pisemnie na adres na adres Sprzedawcy: AGNES Czarny Fashion Group Sp. J., ul. 3 Marca 26, 78-300 Świdwin, bądź za pośrednictwem formularza kontaktowego podając w treści reklamacji swoje imię i nazwisko, numer zamówienia adres korespondencyjny, rodzaj i datę ujawnionej nieprawidłowości.
-
Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji związanej z funkcjonowaniem sklepu w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Nierozpatrzenie reklamacji we wskazanym terminie oznacza uznanie jej przez Sprzedawcę za uzasadnioną.
§11
[NEWSLETTER]
-
Sprzedawca dopuszcza możliwość świadczenia usługi Newslettera.
-
Usługobiorca może zapisać się na Newsletter. W tym celu winien wskazać adres e-mail, na który ma być przesyłany przez Sprzedawcę Newsletter oraz wyrazić zgodę na przesyłanie przez Sprzedawcę za pośrednictwem Newslettera na wskazany przez Usługobiorcę adres e-mail informacji handlowej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
-
Korzystanie z Newslettera jest dobrowolne i bezpłatne.
-
Zamówiony Newsletter przesyłany jest wyłącznie na adres e-mail podany przez Usługobiorcę.
-
Usługobiorca ma prawo w każdym czasie zrezygnować z usługi Newslettera. W tym celu winien skorzystać z linku dezaktywującego, znajdującego się w treści każdego z przesłanych na jego adres e-mail Newslettera.
-
Usunięcie adresu e-mail Usługobiorcy z bazy adresowej Sprzedawcy następuje w terminie 7 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę zgłoszenia Usługobiorcy.
§12
[DANE KONTAKTOWE]
-
W wypadku pytań lub skarg związanych z Zamówieniami należy kontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie Sklepu.
-
Sprzedawca odpowiada na kierowaną do niego korespondencję wyłącznie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 17.00 – z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
-
§13
[ROZWIĄZYWANIE SPORÓW I POSTANOWIENIA KOŃCOWE]
-
Klient będący Konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozwiązania sporu wskazanych w pkt 2.
-
Spory dotyczące zakupów za pośrednictwem Sklepu Internetowego można rozwiązać w drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkim Inspektorem Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z innych metod pozasądowego rozwiązywania sporów i np. złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
-
W przypadku braku zainteresowania przez Konsumenta rozstrzygnięciem sprawy na drodze polubownej, spór zostanie poddany rozstrzygnięciu przez Sąd właściwy zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego.
-
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem zostanie poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę podmiotu prowadzącego e-Sklep.
-
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.